עובדים ביחד: עיצוב והנדסה

תערוכה מקורית במוזיאון העיצוב חולון באוצרות אפרת ברק, מנהלת ספריית החומרים
אפריל 2019 אפרת ברק
צילום: שי בן אפרים


בעידן שבו יכולות טכנולוגיות מתפתחות בקצב מואץ ושוק מוצרי הצריכה מוצף על ידי מגוון אינסופי של אפשרויות, המוצרים שמסביבנו הולכים ומשתנים: טכנולוגיות ישנות מתרעננות ומתאימות עצמן ליכולות עכשוויות ומוצרים מסורתיים הופכים להיברידים חדשים ומשונים, כפי שניתן לראות במוצרים כמו: הטלפון, השעון והטלוויזיה.

שינויים בצרכים ובהתנהגות המשתמשים, לצד פיתוחן של שיטות עבודה, המחברות בין חשיבה טכנית-מדעית לבין חשיבה התנהגותית-שימושית, מובילים לפיתוחים חדשים וחדשניים והופכים מוצרים לרלוונטיים.

תכנון, עיצוב וייצור של מוצר דורש התחשבות בפרמטרים רבים כמו: הבנה במבנים, בחומרים, בטכנולוגיות ובשיטות ייצור, במקביל לניתוח וזיהוי האופי, ההתנהגות ורצון המשתמשים. כדי לעמוד במשימה זו, חברות רבות משלבות בין חשיבה הנדסית, המבוססת על מידע ובדיקות מדויקות, לבין חשיבה עיצובית, העוסקת בהבנת ההתנהגות ודרכי השימוש. העבודה המשולבת של עיצוב והנדסה, מאפשרת פיתוח מוצרים שימושיים, שיחזיקו מעמד לאורך זמן, יהיו נוחים לשימוש ואהובים על המשתמשים.

מתוך התערוכה "עובדים ביחד: עיצוב והנדסה" צילום: שי בן אפרים


התערוכה עובדים ביחד: עיצוב והנדסה, תערוכה מקורית של מוזיאון העיצוב חולון, מזמינה את המבקרים למסע דרך נקודות ציון ופריצות טכנולוגיות המשלבות בין עיצוב לבין הנדסה, מתוך עבודתו של ג'יימס דייסון ושל החברה שהקים. ההמצאות השונות של דייסון והתפתחותן – החל במריצת ה-Ballbarrow בשנת 1974 ועד לשואב האבק האלחוטי המסוגל לעבוד באותה העוצמה כמו שואב רגיל – מלמדות על מהלכי מחשבה מקצועיים, אתגרים עיצוביים וטכנולוגיים ועל שיטות עבודה המייצרות התפתחות משמעותית בתחום עיצוב המוצר.

התערוכה מוצגת בגלריות מרגלית והמסדרון ההיקפי של המוזיאון, במקביל לתערוכה "מחבואים – מרטן באס"

התערוכה בשיתוף חברת דייסון וב.נ.ז.כ סחר

אפשר לקרוא עוד על התערוכה בג'ירפה וגם בערוץ 10.

סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה. חברת Dyson, אנגליה.