סדנת צבענים מהטבע

איך הופכים צמח לצבע? בסדנה נלמד איך לזקק צמחים ופרחים כדי ליצור צבעים ופיגמנטים טבעיים
  • 28 באוקטובר, 11 בנובמבר 2024
  • משך הפעילות: 3 שעות
  • עלות הכרטיס: 280 ₪ במכירה מוקדמת 300 ₪ מחיר רגיל ₪

לרכישת כרטיסים>>>

מה הם הצבעים של העולם הטבעי המקיף אותנו ואיך נוכל לאחוז בהם, להכיר אותם ולצייר איתם?

כל מה שידוע לנו על צבע בעולם המודרני למדנו מהטבע עצמו. במשך מאות אלפי שנים הטבע היה האחראי הבלעדי על הצבעוניות ועל הגוונים שראינו מסביבנו.

הצבע הטבעי מחבר אותנו למאגרי ידע עתיקים וקדומים מארצות שונות, ידע עמוק ומקיף שנשכח עם הזמן וההתקדמות הטכנולוגית. בעבר, אמנים נהגו להכין את הצבעים בהם השתמשו בעצמם, מלאכה נשכחת – אותה נלמד יחד במהלך הסדנה.

מה בסדנה?

במהלך הסדנה נכיר צמחי צביעה שונים ודרך היכרות, מחקר ויצירה איתם נהפוך אותם לצבע שימושי.

במרכז הסדנה עומדת טכניקה ליצירת דיו אלכוהולי לציור, נלמד את תהליך ההכנה של הדיו ונתנסה בתהליך בעזרת ארבע צמחי צביעה שונים. 

המשתתפים ילמדו ידע פרקטי שמאפשר להם לשחזר את התהליך בבית בצורה עצמאית ולבנות ספריית צבעים משלהם. הסדנה כוללת את כל הציוד הדרוש ללימוד ויצירה, בסיום הסדנה תחולק חוברת המסכמת את כלל הידע שהועבר בסדנה וכל משתתף יקח הביתה ארבע צנצנות דיו שהוא הכין. 

על המנחה:

יוליה פיטיה חוקרת את ההיסטוריה והמסורת של הצבע הטבעי, יוצרת צבעים טבעיים מאדמה וצמחים ומלווה אמנים ומטפלים באומנות בתהליכי למידה מעמיקים. היא מחייה את הידע הנשכח המאפשר לנו להפוך את הצבע הטבעי לכלי שבעזרתו אפשר לבנות גשרים אל הטבע שמקיף אותנו ואל עצמנו.

פיטיה יצרה את פרויקט "המזווה" שהוצג בתערוכה "צבועים" במסגרת תערוכת "אוכל" שהתקיימה במוזיאון. הפרויקט הציג את האפשרויות האינסופיות העומדות לרשותנו כאשר אנחנו פונים לשימוש בצבעים טבעיים. הסדנה מבוססת על שיטת הזיקוק בה השתמשה יוליה כדי למצות את הצבעים שנכללו בפרוייקט, הצמחים שיהיו בשימוש בסדנה הם אותם הצמחים שהוצגו בפרויקט.

 

מתי?

28.10.24 | שני | 18:00-20:30

11.11.24 | שני | 18:00-20:30

מחירים- 280 ₪ לסדנה במכירה מוקדמת (עד ה-1.10) ולסטודנטים.

300 ₪ לסדנה מחיר רגיל

*הכרטיס כולל כניסה למוזיאון בשעות הפתיחה בלבד.

*הסדנה אינה מתאימה לילדים

סדנאות העיצוב מלוות את התערוכה "צבע" שעוסקת ביחסים שבין האדם לצבע, תרבות ובהשפעת העיצוב עליהם. בסדנאות נגלה את נקודות המפגש בין עיצוב, צבע ועולם הקיימות.

לרכישת כרטיסים>>>